26 March 2011

SHARING IS CARING

Assalamualaikum...

tatkala emosi tak berapa nak stabil ni aku sangatlah tidak digalakkan menghadap assignment yang bertimbun- timbun yang perlu di siapkan sebelum hari senin (loghat utara) ni... ha! SATU HARI JA LAGi b4 senin datang bertandang tanpa diundang....hadOii la...

antara rutin harian yang akan aku lakukan adalah aku akan telepon mak abah kat kampung. Sbb mereka aku kat dunia ni sbb mereka aku masih di sini dengan izinNYA. So duit yang diorang bagi tu apa salahnya aku laburkan semula dengan call diorang. aku x mau sia2kan lagi apa yang aku dpt. Inilah aku..

hurmm hari 2 kali aku call mak. first masa subuh tadi, cakap kejap ja. sbb aku tingtong.. xtidoq seharian. agaggag... lepas isyak td call lagi sekali. aku tak tau la aku kerap rasa terlalu sesak+kusut+ lemas sangat masa ni.. mungkin aku dihimpit dengan "temasya assignment" kot. x pun aku masih dlm dilema tuk pilih tempat LI ataupun ada kata yang belum terluah...

tadi call mak tnya mak kat mana, mak g tau kat tv. aku tnya lagi, tgk citer pa... mak dengan selamba jawab, main game.! agagaga~ Kat umah tinggal abah ngan mak jer..

APA SEBENARNYA AKU NAK CITER NI??


ha, cam ni beberapa hari yang lepas aku da terbaca blog sang pria ni. Post dia bertajuk SATU ANUGERAH KEHIDUPAN. dia ada tulis " hidup aku ni adalah untuk orang lain. walau macamana pun perit maung hidup ni aku tak sanggup tengok orang lain bersedih." hurm... dari kecik sampai la aku mencecah umor belasan tahun, aku jarang berkongsi, melainkan kongsi kasih sayang mak abah ngan abg2. Aku x la pulak didik tuk mencari si tangkai jering. AKu boleh ja berkongsi cuma jarang berkongsi. Dari dulu lagi kebanyakkan permintaan aku semua tertunai cuba lambat atau cepat. Abg2 aku selalu jeles bila semuanya tertunai. mana x nya kalo diorang zaman sebelum aku susah nak dpt. aku balas, nasib la.....(selambe,rezeki jd yg bongsu) ~

Tadi masa call mak aku ckp soal sharing, mak terima segalanya yang aku cakap. aku just isau mak cakap sebaliknya. Tapi x, mak sangat POSITIF n memahami. Mak cakap x per, rezeki masing2. kongsi2 la mana ada, sikit sama sikit, banyak sama banyak. tak payah risau.

Abg aku pun ada pesan, kalo xder buat cara xder, jgn nak belagak! ingat, masuk u ni jgn ikot rentak orng, orang ada kita pun nak ada. hidup biar sederhana.. kalo orang lain belagak, lantak dia.. [apa yg aku dah melalot ni]

Walaupun x semua aku dapat kongsi dengan orang kebanyakkan, namun aku masih berbangga kerana aku boleh berkongsi. aku x kisah pun tentang apa yang aku kongsi. tapi untuk menjadi seperti dalam blog sang pria ni aku belum kuat. huhui... aku berkongsi sbb aku x nak orang lain rasa susah+sedih, aku berkongsi segalanya apa yang aku mampu n ada. Aku nak lalu apa mereka lalui. Aku nak hargai setiap detik kehidupan. pahit,manis, suka,duka.

Actually aku pun tak pandai nak show yg aku ni caring bagai, tak perlu pun individu2 lain tau betapa caringnya aku... agagagga (terbg tau sudah)...tp yang penting aku leh kurangkan beban diorang =)
Satu lagi abg aku pun pesan, bapa banyak pesanan la abg2 aku ni. rezeki jgn ditolak. kalo xsuka sekali pun, just amek dengan rasa ikhlas then bagi kat kawan2 or sapa2 yang lebih memerlukan (dah belagak sangat, t susah carik dia guk, sindir abg aku)...

cukuplah setakat ni dulu.

pesanan aku jgn plak amalkan konsep sharing is caring tuk situasi cam ni;
:
:
ni bukan caring tapi stupid thing





No comments:

Post a Comment