11 March 2011

SAYA SAYANG JEJAKA H!

Assalamualaikum semua
& Salam tgh pagi....

apa pun yang korang2 wat hope korang happy & bahgia yer... yang belum solat isyak tu, g la tunaikan dulu, moga kita sama2 & sentiasa dalam lindunganNYA~amin

aku sedang bz mengscanckan tesis cik rOOmate saya ni. Baikkan aku!! sendiri masuk bangkul sendiri angkat! hahah... macam dah bukak kedai fotostat asanya...~ (memiliki sebuah kedai/firma apa2 jerlah yg berunsurkan bangunan perniagaan menjadi impianku, Allah secara jelas berfirman bahawa 90 peratus punca rezeki datangnya daripada perniagaan.).. sambil scan sambil up date blog ni....

untuk pengetahuan semua aku bukanlah manusia yang buat masa dan ketika ni xder keja lain...
banyak n bersepah kot, assignment2 ni suma dok panggil aku... aku jer wat2 x dgq, malas nak layan,..aku pun memparkingkan headset dikepala agar aku x dapat dengar jeritan batin assignment tuh... sory ea 'korung'.

Itu semua mukadimah semata, actually aku nak bercerita mengenai tajuk di atas. Hari ini aku boleh dikatakan insan bertuah jugak la, di hujung2 sem keterdesakan+kegoyahan instutusi kewangan makin menjadi-jadi, banyak benda yang kena settle dan suma perlu berbayar.. aku telah menerima easy reload RM 10. hahaha..poyo jer kan.. dapat top up pun mau kecoh! suka ati la wei... ada aku kisah.. semalam tyme mak call ada la aku g tau yang aku xder kredit. mak aku ckp ok, t mak bg tau abah. makanya aku pun pikir mak la yang top up. Aku terima top up tu masa aku otw dlm perjuangan nak ke klass kiranya tu rezeki tuk orng berjuang cam aku ni... sekali lagi aku dengan berjayanya berbangga dgn diri sendiri.. apa2 jer lah aku oii...

dalam kegoyahan institusi kewangan yang aku alami ini aku masih bersyukur masih ramai individu di utara,selatan berbaik hati membenarkan aku meminjamkan wang mereka tanpa perlu membayarnya semula apatah lagi bunga-bunga cinta. ZERO INTEREST.. TERIMA KASIH SEMUA. LUV kamu2 sangat2!! kalo ikutkan apa yang mereka bagi tu melebihi apa yang patut aku dapat. dan bila dah dpt lebih, maka aku pun belanja la dengan lebih2... hahahaha... sabo jer lah...~

Atas terlalu banyak bermain di taman permainan pada semester lepas, aku dengan hati terbuka seluas bumi ALLAH ini menerima segalanya yang dah menjadi ketentuan takdir hidup aku yang bernama siti nur hana ni w/pun pahit tuk ditelan., i have no choice. aku anggap jer yg pahit tu ulam. so boleh makan.! aku pun suka makan ulam. takder hal la. mana boleh dlm hidup ni asyik nak yg manis2, kalo sumanya manis maka akan terjadi la keadaan seperti "cendawan tumbuh lepas hujan"di hospital akibat menghidapi penyakit kencing manis atau dalam bahasa lebih sopan diabetes!! x rela mak nok! (motif kata2 itu terkeluaq) .

ALAMAK!!! penat aku scan 28 page dah berlalu!! tiba!! LAMUNAN TERHENTI! what the..... astaghfirullah al azim ... sabo jer lah~ ERROR plak. ..~

sambung citer.....

w/apapun yg kita hadapi,sesukar manapun masalah yg dihadapi, teruslah mengukir senyum di bibir. senyuman itu mampu mengecas ion2 positif dlm diri. make sure senyuman tu ikhlas yer kawan2..=))) sesungguhnya ALLAH tidak akan menguji hambanNYA melebihi kemampuan hamba itu sendiri,ALLAH Itu MAHA ADIL... Allahuakbar!

Jauh dah rasanya aku menyimpang, aku bukanlah dlm dunia MAGIKA, tiada yang mustahil dengan imaginasi bak kata BAD dlm citer tu... BAD atau nama sebenarnya BADANG yang dilakonkan Anak Felda Taib Andak. Mawi World...=) jgn nak ngutuk dia ok! hhahha...

Maka alam aku adalah alam dunia pada&ketika ini. ESOK,LUSA, TULAT belum tentu. Yang pasti suatu saat nanti kita pasti bertemu di suatu alam yang kekal selamanya..... ALAM AKHIRAT...=) moga sama2 la kita renungkan sejauh mana persiapan kita untuk menempuhnya....

'aku org indonesiaa...engak tak penoh ilmu didada...xkn sampee ke terusan suezzzzzz'.... demam citer ni pun berakhir lagi.... apa2 jer lah
aku ni...

sebelum aku mengaruts lebihpanjang dari rambut kak limah & kowang makin pening2 lalat baik aku berhenti. berhenti! owh x mungkin aku berhenti tok jd yang terbaik....=)))

Sekalung penghargaan dan 77 juta ucapan terima kasih kepada JEJAKA H ni atas penopappan (top up) padaku. akan ku kenang jasamu kerna menghulukan tangan meringankan bebanku dikala aku dlm kesusahan yang aku cipta sendiri.

Aku tau kamu buat suma ni sbb kamu SAYANG sayakan....
w/pun aku suka susahkan dirimu, kamu selalu jer sabo, dah berapa malapetaka yg aku dah bawak dlm hidup kamu... dah berapa ribu duit kamu hilang terbang melayang sbb aku. kamu sabo jerkan. x marah pun. malah makin sayang kat aku, aku tau sebab apa kamu sayang aku.

sbb..... saya adik KAMU!!!! SEKALI UNTUK SELAMANYA.

Inilah Jejaka H yang aku maksudkan


Mohd Hafiz Yahaya


P/s:: 1)bukan dia ja yang berbudi pada saya, 2 lagi abg saya
yg banyak budi mereka. tapi saat ni saya nak citer pasal
dia jer dulu...=) along & angah nanti kalian pulak..
biar seluruh dunia tau SAYA BANGGA JADI ADIK KALIAN.
kalianlah pelindung+pahwalan+perwira+per2 jer lah hidup ku...
w/pun selalu dibuli... korang sangat terpengaruh ngan IKLAN DIGI...
sikit2 "AKU KAN ABANG"....... sabo j er lah

2) aku telah berjaya edit dgn cemerlang gambo diatas dengan menghilangkan
tompok hitam di dahi abg aku yang sowang ni. KEjaM x...hhahah...
3) kena scan balik....=/ pdn muka aku...!!


lalotan aku terhenti disini dulu. sekian


No comments:

Post a Comment