24 March 2011

the PENGARAH~


Assalamualaikum semua.

Selesai sudah 1 lagi presentation minggu ni. ada lagi 3 yang menunggu minggu depan... hadoii...
Cerita presentation hari ini.. memang enjoy! paling simple.! agagaga...~

Presentation tuk subjek Company Law, Sem ni aku sangat enjoy belajaq law.. x macam sem2 yg lepas... agaggaga... kumpulan aku pilih tajuk pasal pengarah.

Buat masa ni group aku yang paling lain daripada yg lain. Pelik tapi itulah kami. Kami wat video kes sendiri berkaitan isu kawalan pengarah. serius aku cakap belajaq law memang best! sbelum aku terjebak ngan dunia perakaunan ni, cintaku terlalu mendalam untuk mendalami law & be a lawyer. hingga saat ni aku masih ada cita2 tuk jadi seorang lawyer... buat masa ni layak jd "lowya buruk ja". Tapi tulah takdir menentukan segalanya.. n aku bakal menjadi seorang akauntan. insyaALLAH~tapi aku nak jd LAWYER guk!!! cam na! sapa yg boleh penuhi impianku ini...agagagga~ nak bocor rahsia sikit ini.. [aku da secret admire kat sowang since form 1 n dia sedang dlm proses mnjadi seorang lawyer] agagagagga~

Tapi aku penah dengar orang cakap seorang Akauntan x sesuai ngan Lawyer. maksudnya Lawyer sesuai ngan Akauntan... agggagaga... ngarut tul diorang ni kan. Aku tau ni mesti kes jelez sebab Akauntan ngn lawyer 22nya kerjaya yang profesional.. kalo 22 ni kawen aset cepat bertambah. diorang jeles pasangan ni cepat kaya... ahahahhahah~ bongkak x aku,..?? lecturer law aku ni pun kawen ngan akauntan. dia & suami fresh graduate dari UKM lagi.. dia pelajar FUU dulu... aku suka dengar cita dia. Sangat memotivasikan aku n kawan2. sangat humble.=)


berbalik kepada presentation tadi... kami berjaya buat kawan2 yang dengar tu alive.. xde la "mati" (tido maa).... suma boleh dikatakan fokus, sebab mereka mampu tuk ketawa dengan ikhlasnya terhadap video kami, ... faham ke tak tu x pasti la... tak faham pun tak pa kami present benda yang xder dlm buku. Just tuk perkongsian & penambahan ilmu semata-mata, x masuk exam pun. Sharing is Caring. Cakap pasal exam, markah midterm kebnyakkan kami boleh tahan>>>>>>> teruk<<<<<<<<> tak per usaha untuk final. teruk mid term x semestinya teruk tuk final( lebih kurang cam ni la dia cakap) . betapa +venya Dr ni. Sayang kami kat Dr. tapi ada sedikit masalah teknikal. speaker men2, kejap dengar kejap tak... agagagaga..apa2 terima kasih kepada tuan punya speaker...=)

tyme berlakon tu, xdr skip pun. men blasah ja.. hembus je apa yang nak di cakap. shoot pun sekali jalan ja... agaggaga~ boleh tahan hebat guk la (tangan di bahu, mata pandang ke atas)....

TQ kepada semua.... LIDA+AISAM+NAZRI n seluruh penduduk kelas Company Law atas
kerjasama & perhatian kalian...~


No comments:

Post a Comment