19 June 2011

Akulah Miss Yahaya

Assalamualaikum semua...
kabare? harap semuanya adalah keadaan yang sihat sejahtera & bahgia sokmo..=))

Agak lama aku biaqkan blog ini berlagu SePi, apakan dayaku, banyak benda yang aku perlu utamakan.. rasa hati tu ku biarkan dahulu...agaggagag. Hari ini sambil nonton PEREMPUAN BEKALUNG SORBAN aku cuba untuk titipkan sesuatu. kali ini antara aku dan dia.

Jarang2 aku bercerita tentangnya diblog ini.. kerana aku selalu jadikan ia rahsia hati ku....
Tapi hari ini aku ingin bercerita tentang dia...=)

cerita ABAH aku =)

1. dia selalu bersabar dengan karenah dan peél aku yang macam2..
2. walaupun aku ada buat salah jarang sekali aku dimarahi apatah lagi pukul, rotan & sewaktu dengannya
3. apa saja aku minta pasti tertunai, cuma adakalanya lewat
4. waktu kecik aku selalu jadi posmen untuk abg2 aku. diorang cakap Abah akan dengar apa yang aku cakap.
5. Aku memang manja ngan dia, kalo depan orang sekalipun aku rasa aku nak g menyempit sebelah dia aku p wat muka seposen jer.. tu masa kecik la... dah besaq ni tau la jugak rasa malu.
6. tyme dia ajaq aku ngaji Quran, aku selalu ajaQ dia balik.. hahahha... hebat x aku... aku selalu wat pandai.. lepas aku bes ngaji abah g tau mak, yang aku ni ketegaQ. mak aku respon baik punya: "ikut perangai sapa"... abah aku senyum ja... hahhaha.. sebab dia tau aku ni ikut perangai dia zaman dia muda2 dulu.
7. Abah aku selalu ugut aku, dia suh buat ayaq , kalo aku cakap tax mau (sebenaqnya aku melawak ja tp dia ingat aku serius), dia kata next month xdak duit poket... hahahha.. cepat ja aku bangun.. kadang2 aku pas kat mak... bagus x aku..=)
8. Dulu kecik2, aku soh selalu abah aku buat keja sekolah aku, sebab aku ter"lalu" sibuk..buat keja math, ngan BM, penah dapat 5 bintang kot karangan yang abah aku wat.. hahahha
9. bila besaq pun abah aku wat keja sekolah aku lagi.. kali ni lukisan plak. Bab lukis2 suma aku suh dia buat.
10. Kawan2 abah selalu cerita pasal aku, pastu bila aku jumpa kawan2 dia yg aku x penah jumpa , pakcik2 tu akan cakap.. "yang ni la yang abah selalu cerita tu... bla.. bla..bla.." sayang tul abah dia kat dia.... respon aku senyum ja...=)
11. abang2 aku selalu jeles, kalo abah lebihkan aku.. diorang selalu cakap yang aku ni patut kena rotan ngan abaah aku baru x manja cam ni... HELLO!!, saya manja pun saya pandai survive k... manja bukan sebarang manja k

tu jer kot yang aku nak citer pasal ayah aku..

haa.. satu lagi aku suka berlawanan pendapat ngan abah aku w/pun sebenar aku setuju ngan dia.. jahat x aku...


cukup sekadar itu....

UNTUK MU ABAH..=)
Ketika kejauhan
masihku hangat kasihmu ayah
betapaku rindukan redup w
ajahmu
hadir menemaniku

Terbayang ketenangan
yang selalu kau pemerkan
bagaikan tiada keresahan

Walau hatimu sering terluka
tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan
diriku sendirian

Ketikaku dalam kedukaan
kau mendakap penuh pengertian
disaat diriku kehampaan
kau setia mengajarku
erti kekuatan

Terpancar kebanggaan
dalam senyummu
melihatku berjaya
bilaku kegagalan
tak kau biarkan
aku terus kecewa
dengan kata azimat
engkau nyalakan semangat
restu dan doa kau iringkan

Tak dapatku bayangkan
hidupku ayah
tanpa engkau disisi
semua kasih sayang
yang kau curahkan
tersemat dihati....

AKU BANGGA MENJADI MISS YAHAYA... forever
selamanya saya akan terus sayang abah!
TQ sebab didik kami--> Along, Angah, Alang & Adik "manusia" hari ini

.

No comments:

Post a Comment