13 May 2011

Pemergiannya

Assalamualaikum..

Semoga kalian yang singgah kat blog ni sentiasa dalam lindungan dan rahmat Yang Esa.
12/5/2011 lebih kurang pukul 10 malam , aku dapat call dari Mak aku, nada mak aku jer aku dah dapat agak, ni mesti ada something wrong somewhere w/pun mak aku cuba x memfokuskan kepada tujuan sebenaq dia call aku, masing pusing2 cita. mungkin dia nak tau emosi aku tatkala tu cam na, stabil ke tak..

lebih menyusun kata, mak pun bagi tau yang dia otw nak ke JB. aku tanya la kenapa?? along soh p sana ka soal aku. mak aku cakap x.. anak pak uda (pokde) dah meninggal. SENTAP! Inalillah....
saat tu juga aku flashback semua kenangan, wajah dia, cara dia jalan segalanya pasal dia..

Nama panggilan arwah cousin aku Faiz, umo kalo x silap aku 16 tahun cam tu... aku dah lama gila x jumpa dia. sejak aku masuk ukm sekali pun x penah jumpa dia. Dia ni lain sikit. dia ada penyakit tulang rapuh. x boleh silap sikit, kalo jatuh pasti ada tulang yg akan patah. dia jln pun x mcm orng lain. bila makin besar kaki dia seolah x berdaya nak tampung berat dia. Beberapa hari yang lepas dia Xcident, masuk ICU. n hari ni tiada dah pergi tuk selamanya....... moga dia tenang di sana.

Faiz ni walaupun dia x sempurna seperti yang lain tapi aku senang the way he is. Dia rapat ngan abah aku. Respect orang tua, peramah n pandai wat lawak. seingat aku, last aku jumpa dia, aku men PS2 kat umah dia ngan dia. ingat lagi masa gelak2 ngan dia...

tahun ni mak aku pln nak raya kat umah pokde aku ni, means aku akn jumpa dia jugak dalm tahun ni. tapi kita hanya mampu merancang, ALLAH juga yg menentukan segalanya.
Moga Faiz damai di sana. Faiz budak baik. Saya sayang faiz. Satu saat nanti kita pasti bertemu lagi. Pemergian faiz sungguh x diduga . Sesungguhnya ALLAH MAHA MENGETAHUI...

Al-Fatihah

No comments:

Post a Comment