27 November 2011

Nobody is perfect

sambungan.....

aku just nak habiskan apa yang aku rasa itu sebab bersambung. Kalo post entry yang panjang, orng pon bosan nak baca apatah lagi aku ni tak pandai mengarang sangat.

AMARAN: KEPADA SIAPA YANG TAK TAHAN SINDIRAN, SILA TINGGALKAN BLOG INI SEKARANG.

Cuba kita tanya diri kita dengan soalan yang simple tapi menyengat hati.
Apa bukti aku seorang ISLAM?
Mungkin begini diantara jawapannya:
A. Aku pakai tudung kot, of cause la islam.. (buta ka apa).
tanpa A sedar dia memakai baju lengan pendek/melekat pada badan/tudungnya jarang menampakkan batang lehernya. Dalam Islam kalo kita pakai ketat n sendang samalah cam berbogel, n tudung tu tak dapat nak cover apa2 pun. nothing!

B. Mak ayah aku Islam ok!
sesungguhnya Islam kamu hanya keturunan. Mungkin sekiranya ayah kamu seorang jutawan kamu bakal mewarisi harta2nya. dan sekiranya ayah kamu seorang IMAM pula, belum tentu kamu bakal mewarisi iman & takwanya, kerana IMAN tidan dapat diwarisi.

C. Tgk IC la babe. Islam kot. Takkan aku x pakai tudung ko nak cakap aku bukan Islam. Aku solat kot. PENUH! kau?
Yes! u are right babe! Islam ko pada IC? Sekeping KAD! but wait the minute, kad tu ke bukti yang ko kat akhirat nanti ISLAM. Ko tunjuk kad tu ke? So, simple! hmm.... let me ask you one more question. apa yang membezakan wanita islam dengan wanita non- muslim. ? its ok. Pakai tudung dan menutup aurat (bukan membalut aurat) adalah perkara yang membezakan antara wanita islam dan yang bukan islam. MENUTUP AURAT adalah WAJIB.


selagi kalian belum berumah tangga, dosa itu terbeban pada ayah kalian, Tak kesian ke kalo mereka bakal tersiksa dek dosa yang kita buat (x masuk dosa ayah kita sendiri lagi, semua dia kena tanggung).

Sekarang ni, kalo kita bercakap benda baik sikit, mesti ni la respon orang kat kita.

A. Buang tebiat nak mati kot dia ni.
B. Eleeeeh! cam dia bagus sangat. Dia pun x tutup aurat sepenuhnya, semayang pun selalu on OFF
C. Sebenarnya, dioarang ni nak cover kejahatan yang diorang buat. tu yang buat2 baik.

D. Dia ingat kita yang tak tutup aurat ni jahat ke? Dia yang tudung sampai ke lutut tu, ingat baik sangat!!

Kadang2 tu, ada gak yang menjawab kenapa mereka x tutup aurat. "belum sampai Hidayah(petunjuk)" mungkin Hidayah(nama perempuan) pun cakap benda yang sama, blm smpai hidayah. Dan ada jugak yang jawab, ISLAM x memaksa. YES ! kamu betul islam bukan satu AGAMA yang memaksa. ini Jawapan Al-Quran "tiada paksaan dalam ISLAM..............................." (Al-Baqarah 2:256). Maksud ayat ini merujuk kepada orang-orang bukan Islam tudak wajib menganut dan mengikut cara islam jika mereka tidak rela. TEtapi untuk orang-orang Islam, mereka boleh dipaksa untuk mengikut hukum-hukm syaraiah yang ada, misalnya hudud & qisas. Cukup2 la tu, tak payah putar belit bagai. Bagi anak yang tak tutup aurat, boleh dipaksa dan dihukum sepatutnya.

Kita bukan bermain dengan hukum manusia, tapi hukum ALLAH S.W.T

p/s:: jutaan ampun & maaf andai entry ini mengundang rasa yang tidak enak dalam hati pembaca. Tidak ada niat lain cuma aku ingin menyampaikan yang sebetulnya dan mengingati diri aku sendiri. Sekiranya anda terasa kepedasan w/pun x makan cili. Itu satu petanda yang baik. Hijrah la dengan sebaik baik Hijrah kerana YA RABBI. Dunia hanya 1 persinghan sebelum destinasi terakhir di sana. ANTARA SYURGA & NERAKA. Rebutkan dunia memang tak ke mana. Rebutkan akhirat insyaALLAH, Syurga Firdausi sedia menanti.

.Muhasabah diri.

NOBODY IS PERFECT including ME

coretan ini hanya di ambil melalui pandangan yang masih dalam tampuk yg sama. tidak inginkan perubahan dan 1001 alasan.

No comments:

Post a Comment