02 July 2011

First day

Assalamualaikum
Doa terus dipanjantkan agar aku & seluruh umat isalam, sentiasa berada dalam rahmat & lindungaNYA. moga taQwa & Iman kita sentiasa meningkat.. insyaALLAh..=)

Mula2 aku ingat nak update pasal SIDANG REDAKSI, tapi x palah, malam2 sikit aku update..

Saat ini aku deyutan nadi aku berdegup kencang rindukan dia di kampung halaman.
Semalam 1/7/2011 hari pertama aku melapor diri sebagai trainee di sebuah audit firm di wangsa maju. Aku melangkah tanpa sebarang persiapan. Aku just redah jer. Department mana pun aku x tau lagi sehinggalah aku di brief oleh HR eksekutif.

Bertolak dari rumah jam 7.10 pagi LRT Cempakara, turun Masjid Jamek, tukaQ LRT ke Kelana Jaya Line menuju ke Sri Rampai... 8.00 pagi sampai di Stesen lrt Sri Rampai... +- tunggu zaza, kami sampai kat tempat keja jam 8.10 pagi..

seusai di briefing aku di tempatkan di tax department. Bos pun baik. ada 2 orang lagi trainee yg sedepartment ngan aku, tapi diorang dah mula sebulan lebih awal dari aku.. kira senior sebulan la..huhui~

First dah keja dah menanti. aku ni dah la lampi.! lambat sikit la nak faham, penuh dengan kesabaran la sapa kena berhadapan tOk ajaq aku. first day aku masuk tu, suma orang bizi...! huhuii.. kurang perhatian terhadap aku... tapi ada kala nya trainee lagi dua orng tu tnya aku ok ke tak.. of course la aku jawab aku ok... sbb diorang pun sibuk aku cam x nak susahkan diorang... huhui... keja sampai kul 6.00.. tapi aku keja samapi 6.30 sbb aku masih x biasa ngan keja2 tu lagi.. sampai kena wat kat umah kot... huhui~

balik aku berjalan ngan zaza dari ofis ke stesen LRT sri rampai lebih kurang 7-10 minit guk la kalo jalan... memang sesak jalan tyme tu... menyelit-nyelit tuk lintas jalan.

will be continue..~

No comments:

Post a Comment