12 March 2011

KINI AKU DILEMA



Assalamualaikum & Salam aku dalam dilema (apa punya salam daa..)

huhuui... SEDIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!
x tau nak cakap pa... ditelan mati mak diluah mati bapak...(masih mampu berperibahasa disini)

Antara pilihan bonda diutara atau pilihan hati di sini.. eh bukan di sini, di KL.
aku tak tau! aku buntu! aku blur! aku tau sepatutnya aku memohon pada DIA YANG ESA.... namun naluri kemanusiaan aku merota-ronta tuk aku buat keputusan sendiri... aku sangat lemah masa ini. w/pun aku cuba tuk ceriakan hati, tenangkan hati, tapi dalam dunia magika aku aku masih fikirkan pilihan mana yang terbaik tuk aku...

aku langsung x terniat nak sakitkan hati,kecewakan n buat mak aku sedih.... x mungkin aku wat semua tu. tapi aku punya kehendak sendiri, nilah yang aku katakan diluah mati mak, di telah mati bapak. aku keliru. biarlah saat ni aku luahkan apa yang aku rasa di sini. w/pun aku punya cara lain untuk tenangkan hati.

Dalam hidup aku jarang buat keputusan tanpa dptkan nasihat daripada insan2 tersayang. Masuk U ni pun orang lain yang wat keputusan. namun aku akur. Aku tahu mereka wat semuanya yang terbaik tuk aku. kowang jgn ingat aku x matang lg pulak. Just mengutamkan apa yg sepatutnya ja.

Tapi! aku perlukan ruang aku sendiri. aku tau kalau aku pilih yang KL mak x boleh kata apa, n akan terima n terus doakan yg terbaik. Tp aku akan rasa bersalah sesalah2nya sebab aku x ikut ckp mak. SAYA SAYANG MAK SAYA!

Susah orng nak faham aku saat dan ketika ni. Aku susah nak terima yang kat kedah, sebab aku asa x layak. kalo kat KL memang ok bebenor.sesuai gitu. x payah aku nak kusut2 fikir.... maknanya aku sedaq diri sapa aku....

Sapa la yang x nak balik dok kampung, apatah lagi dok ngan mak & abah... hidup makin mudah kot.makan,pakai semua terurus. huhui... tak payah nak rindu2 lagi...=)) anytime leh peluk. SAYA SAYANG MAK & ABAH SAYA. bila depan mata hati makin tenang.

Tp mereka perlu faham aku. aku takut tuk berhadapan dengan pilihan mereka. aku takut!! Susah ker nak faham saya. sya mintak faham & restu ja.. huhui....

wat masa ni keputusan belum diambil. SILENT IS BETTER. Aku tau tujuan mak soh balik kedah sebab MAK RINDU SAYA, dah lama mak tunggu saya.. maafkan hana wat mak menunggu. Saya jer anak tunggal, sulung& bongsu perempuan yang mak & abah ada...

SEmalam mak call, kali ni suara dia tak macam selalu, kali ni suara mak sangat tegas. kalo aku pilih yang KL, mak kata, tanggung sendiri. SENTAP sekejap.betul ke aku sedang cakap ngan mak ni?? tapi aku boleh plak bantai gelak. actually aku terskema dengan ayat mak tu. mana ada mak serius cam tu sepanjang aku hidop. Jarang kot, kalo ada pun zaman aku kanak2 rebina. MAk memang serius saat tu. nak aku balik kedah. tapi hakikatnya aku takut!! sangat takut! faham x korang yg aku takut!! tolong la faham.... plzzz

Mak kata lagi kalo pilih kedah tanggung beres, kalo aku pilih nak ke kedah n kalo nak ke KL if ada pa2 sumanya tanggung bersih. Kalo x sorry. apa semua ni!! kenapa? kenapa? kenapa?

huhuuhh... tolong la, aku takut+buntu sangat. memang aku yakin n pasti tahu yang pilihan kat kedah tu terbaik. tapi masalahnya aku takut nak berdepan dengan bukan taraf aku..aku sedaq dimana aku selayaknya.


makkk.... hana sangat2 tak tau!! susah nak wat keputusan. Surat dari KL dah diterima. & mak yakin surat dari kedah akan menyusul.

buat masa ni aku x mau fikir sanagt n tunggu surat dari satu pihak lagi. lepas tu baru keputusan terbaik akan dibuat. siapa nak jadi hakim n peguam bela saya ? sila angkat tangan...huhui =)

p/S:: tolong nasihatkan saya b4 keputusan yg berat diambil....

[ini sebuah kisah untuk memilih tempat latihan industri, tp dah macam apa tah.... apa2 pun SAYA SAYANG MAK SAYA] kalo perlu berkorban tuk dia, insyaALLAH akan aku laksanakan....
sbb aku dah x tergamak nak lukakan hatinya lagi... maafkan hana...

No comments:

Post a Comment