27 July 2009

KEAJAIBAN+ AKU YG DULU




sesungguhnya, pada saat,ketika dan DETIK ini
aku mengharap satu MIRACLE,
KEAJAIBAN
berlaku dalam kehidupan aku...
untuk selesaikan segala "PErANG hati" dalam diri aku..
menenangkan fikirin yang terlalu kusut, berselirat, tersimpul mati, sukar untuk dirungkai...
aku mencari sebuah jawapan...
kenapa pada saat,ketika dan detik ini aku
menjadi begini....
TIDAK BERANI MEMBUAT KEPUTUSAN
TIDAK BERANI UNTUK KEBENARAN.
sedangkan hati aku memberontak untuk menyatakan kebenaran itu
AKU X UBAH MACAM LALANG
DITIUP ANGIN KE KANAN.. ke kanan lah aku...
DITIUP KE KIRI... ke kirilah aku...
AKU X MAU JADI LALANG!!!
XDAK PENDIRIAN!!

aku malu...dgn diri sendiri
tewas sebelum berlawan
come on NUR HANA!!
b UR self.
..


AKU PUNYA WAWASAN LA....~

KINI,
aku berharap...
agar diri aku kembali tenang...
setenang dahulu....
mungkin aku terlalu menjaga perasaan semua orang
tu yang aku menyebabkan KoNFLik dlm diri berlaku...
andai ketenangan yg bakal aku dapat nanti
bakal memisahkan aku dGn Orang yang aku sayang,
dengan kehidupan dunia...
aku redha..
mungkin itu penyelesaian yang terbaik tuk aku......









disini,
aku berdiri,
aku menanti,
aku berdikari,
aku mencari,
sesuatu yang pasti.........

kenapa aku SITI NUR HANA tidak seperti SITI NUR HANA 10 tahun yang lalu....
mampu berkata apa saja.
[BAIK DGN RAKAN SEBAYA MAHUPUN YANG LEBIH BERUSIA]
mampu tuk berdebat dalam segala hal
sanggup menentang kawan sendiri untuk satu KEBENARAN
[AKU TETAP SAYANG KAWAN AKU,W/PUN AKU MENENTANG DIA, DIA TETAP SAHABAT AKU]
tanpa rasa TAKUT+GEMENTAR

sejak kecil aku x penah bersetuju dengan sesiapa, aku akan mementang setiap bait kata2 dari mereka,
[kalo mak abah tu.. aku banyk diam.. sbb aku bukan anak derhaka]
penat "berperang" dengan abg2 [along, angah, alang]
motif peranG:: aku selalu di buli sbb aku the only gurl

x tau bapa kali dah...
titisan air mata ni jatuh membasahi bumi....
aku SEDAQ...aKu daH terlalu jauH dari aku Yg dulu
tp Aku X beRDAya tuk meNjadi aku yG dulu...
suSAh sanGAt!!!
aku RAsa ada Yg menghalang...

tP
x pAsti pErkara Apa yang menJadi penghalang 2...

" Ya Allah, kuatkan+cekalkan hati hambaMU ini, x terdaya lagi untuk hambaMU ini untuk melalui rasa ini..."

dan aku x pasti kenapa perlu aku catatkan semua ni di sini....
sbb aku rasa
orang sekeliling aku susah nak faham aku...
so, hope ada rakan dari maya ni... mampu say something tuk aku...

tuk aku kembali seperti dulu
BERSEMANGAT
LANTANG BERSUARA
BERKEYAKINAN

AKU PERLU CARI KEKUATAN... SBB ITU AKU MENULIS KAT SINI....
AKU PERLUKAN SOKONGAN...


KEPADA YANG CUBA MEMBAWA AKU KEPADA SIAPA AKU YANG DAHULU:: TERIMA KASIH... SERIOUSLY, I NEED U RIGHT NOW.... KEEP ON SUPPORTING ME.....

2 comments:

  1. utk apa jd diri yg masa lepas..
    jdlah yg utk akan dtg..
    krn yg akan dtg,kita dpt perbaiki hidup..
    percayalah, Allah sedang merencanakan sesuatu yg lebih baik utkmu..

    ReplyDelete
  2. How do I say....Erm...Kita ada masalah lebih kurang...Aku dulu senantiasa ingin smpurna lantas aku ubah apa yang aku rasakan perlu hingga aku mulai sedar aku telah hilang arah hidup aku yakni siapa aku sekarang..man ana?
    Ntah la..mungkin sebab 2 aku dapat rasa (sket) apa yg ko rasa and as i say..lagu nie wat aku rasa feelin gla..
    Apa tindakan yang aku amek akhirnya?I try my best to be what i am being right now...well tyada yg abadi..Apa yg kita telah mulakan kita harus habiskan...be yourself and dun let others manipulate u..Neway...Let bygone be bygone....create a new life in your new world now!!

    CHAIYOK2!!

    ReplyDelete