14 May 2009

aPa2 Ja la~

[gambar sebagai hiasan.. ahakz]

Apalah ertinya andai hidupku gembira,
Tapi hakikatnya aku diselubungi kecewa..
Aku sering tertawa...
Tetapi hakikatnya aku sering berduka
,

Aku sering membuat teman ku tersenyum gembira,
Tetapi hakikatnya, jiwaku sering bersedih..
Aku jua seringkali mencari cebisan kebahagiaan,
Di celah-celah kekecewaan tapi tidak aku kutemui..

Ya Allah.. apakah besar dosa-dosaku sehingga aku..
Tidak diberi nikmat untuk merasa bahgia..
Berilah aku kekuatan
agar aku mampu untuk menanggung segala kesedihan.

Namun disebalik kesedihan itu..aku tetap bersyukur..
Kerana dilahirkan di atas muka bumi ini..
Disebalik kesedihan, aku selalu berharap..
Agar ada satu sinar yang menantiku..


Ya Allah..aku redha andai ini adalah ketentuan hidupku..
Dan aku berharap kebahagiaan yang menanti aku adalah syurgamu... amin!


No comments:

Post a Comment