06 August 2009

penat menjaga~

salam
jam 0515 am
5/9/09

mata NganTuk....
tp x mAu tidoq
huhu
takut terlepas sUbuh... n pOnteng clsS lagi....
huhuhu...
kenapa x tidoq??? aku wat assignment+tutorial+ study...
(sTudy la sanGat...)
bnyak benda nak settle.....

dlm kebiZian yang meLanda ni...
sempat gUk berfikir boUt something,..
dan tercETUSlah persOalan2 yg kadang-kadang aku x dak penyelesaiannya

aKu mula berfikir... diMana silapnya...
kenapa jadi cam ni....
duLu ok ja....
seKarung ni cam RumiT jak~

apa yg aku nak citer sebenaqnya ni....????
aku Pun dah cOnfius...
huhuhu....

td aku da borak ngan RumeT aku...pasal Susah kalo nak puaskan ati suma pihak...x mampU...
b4 ni dia ada "prOb" tP x pasti nak share Ngan aku x... cOz aku ngan baru sem ni ja jadi RumeT....akhirnya....berbicara...satu demi satu aku cuba singkap...
huhuui....apa yG dia rasa lebih kurang ja apa yg aku rasa.... DUNIA PERSAHABATAN... adakalanya kita rasa kita dah cukup kenal insan yG kita gelar SAHABAT+RAKAN+TEMAN+KAWAN...... tp pada hakikatnya... tidak...
aku cuba g tau dia.. hari2 yg kita tempuh ni... adalah hari untuk kita kenal sapa sahabat kita.. dan hari2 adalah hari2 untuk perubahan.... jd x Dak yg TetaP... Fix...jD sahabat2 kita ni akan berubah dari semasa ke semasa... mungkin disebabkan environtment n pergalan harian buat semua orng berubah.. dalam sedar n x sedar....

mak aku penah pesan... " nur hana... w/apa sekalipun jGn pernah sakitkan hati orng... w/pun orng tu Nur hana x suka.. x kira la laki ke perempuan... cakap elok2 ..." aku pengang kata2 tu... tP adakala aku x mampu...tewas gUk... sebab aku x tahan.. kesabaran aku ada batas.. KORANG pun mesti x leh tahan kan....tuk jg ati suma org??? MUSTAHIL!! aku cuba Tuk jaga ati suma... x sakitkan ati orng... tP kadang aku x bErjaya.... sbb dah terlalu lama aku tahan rasa tu... SETIAP KALI NAK SAKITKAN ATI ORNG... MESTI INGAT MAK... AKU SAKITKAN ATI ORNG BERSEBB.. XDER NIAT SEBENAQNYA... AKU BERTINDAK BILA AKU RASA CAM AKU DAH KENA "KANSER" COZ akhirnya rasa sakit tu aku yg dapat akibat terlalu jG perasaan Orng....
aku pUn sedaq... kadang2 aku pun selalu sakitkan ati orng... dan Orng2 tu pun bnyak bersabaq ngan aku... NI LA adat hidup di dunia SAKIT N DISAKITI....!!! MENJAGA TP X TERJAGA!!!

biaq la orng nak kata pa pun..... aku dah terlalu penat tuk wat baik ngan suma... huhuhu...
aku x niat tuk tuntut kebaikan yg aku wat dengan mengharap balsan yang baik guk....
cuma aku pelik... kena orng x leh berfikir.....??? kadang2 asa diri ni cam bOdoh gila.... asyik ikut jer cakap orng ....nak jaga ati punya pasal... sampai x dibEri ruang tuk jadi diri sendiri..... ni la pRob aku sekarang....[aku ni cakap ja lebih... x sampai ati pun nak terus sakitkan ati orng]...
tp plz la... jgn paksa aku wat cam 2....
aku x mo Ingkar pada Pesan mak aku.....cam na??....

apa yg aku leh wat sekarung...
TERUS BERSABAR..
TEBALKAN LAGI DINDING KESABARAN TU

bg aku
DENGAN BERSABAR JA
eVERYTING will B FIne...

insyaallah....

No comments:

Post a Comment