13 October 2011

Cerita Hati HambaMU

:: ASSALAMUALAIKUM::

Sebelum jejari aku menari tango atas papan kekunci laptop pinjam ni,
sama2 lah kira beristighfar, memohon ampun atas kesalahan, kelalaian kita mengingatiNYA


Alhamdullillah, masih tidak kelu lidah kita dengan kalimahNYA. Moga Allah mengampuni dosa-dosa seharian kita. Sesungguhnya ALLAH MAHA PENGAMPUN.

Selain blog ini aku jadikan tempat untuk aku meluahkan rasa geram(grrrrrrrrrr..) happy dan sewaktu dengannya, aku jadikan blog ini juga sebagai satu alternatif untuk aku muhasabah diri. Aku bukanlah dari kalangan mereka yang baik,suci, tinggi ilmu agamanya. Aku sedar kekukarangan diri. Dan atas kesedaran itu, aku ingin sencari sesuatu yang ingin aku miliki dalam kehidupan dunia ini, agar kelak (akhirat) bila segala amalan aku diperhitungkan aku tidak takut & gentar.

Aku ingin menjadi umat Rasulullah S.A.W yang bersama2 Baginda minum air sungai Qausar, aku x nak pendengaran aku tidak mendengar laungan Rasulullah S.A.W memanggil umatnya.. " Umati...Umati.. Umati.." di akhirat sana.
Cerita Ustaz Malik sedikit sebanyak meninggalkan kesan yang mendalam tentang gambaran di HARI PENENTUAN nanti dalam hati aku.

Aku x tau kat mana patut aku mula? hmmmm.. sungguh aku lemah.
Mungkin aku perlu someone yang boleh guide aku. Tapi aku x boleh nak hakis perangai suka pendam aku ni. Aku berserah padaNYA agar dikurniakan someone untuk aku agar melalui dia yang ALLAH S.W.T kurniakan bakal membawa aku kenal & mendekati Sang Pencipta. Aku takut kalo sikap aku seharian IBARAT aku bermain dengan hukum NYA.
Aku takut, setiap perbuatan aku diperlihat & dilihat seolah2 aku ni pura2 "alim".. jauh di sudut hati aku, aku ingin berubah secara total! Aku selit perbualan, percakapan harian aku dengan perkara2 yang mengingati mati, akhirat, dosa & pahala agar aku terus istiqomah dalam pencarian NUR ISLAM yang sebenar. Tapi aku takut percakapan aku adakalanya menyentuh hati orang disekeliling aku. Dengan rasa rendah diri, aku mohon maaf andai kalian terasa. Sungguh aku x bermaksud. Dah lama aku mencari NUR ISLAM. tapi belum "sampai sepenuhnya" . Bila cahaya tu nak makin terang, aku pulak yang bikin hal... Maafkan hamba MU ini Ya Rabbi.

Cukup sekadar itu dahulu.
Nak bersiap untuk menunaikan Solat Magrib.. insyaALLAH.

~wasalam~

No comments:

Post a Comment